söndag 15 mars 2015

Thåström på Flygeln i Norrköping

Det här var andra gången jag såg Thåström, förra gången var för tre år sen (länk), också det på Flygeln i Norrköping.
Det var tungt, skramligt, skitigt och väldigt vackert, och man blir tagen av hans texter. Efteråt kände jag mig helt mörbultad.

Det var troligtvis den bästa konserten jag varit på (fast det är väl så att den senaste alltid är den bästa...).

Set-lista:
Långsamt genom
Nere på Maskinisten
Aldrig nånsin komma ner
Gräsfläckar
Främling överallt
Alltid va på väg
Dansbandssångaren
Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce
Den morronen
Österns röda ros
Kärlek är för dom
Kort biografi med litet testamente
Slickar i mig det sista
St Ana katedral
Axel Landquist Park
Ner mot terminalen
Extranummer 1:
Brev till 10:e våningen
Extranummer 2:
Kom med mig
Kriget med mig själv
Beväpna dig med vingar






Inga kommentarer: