måndag 16 juni 2014

Min helg i Skåne

Mitt helgäventyr började redan på fredagen. Efter en stadig lunch på Väderstad Centralkrog bar det iväg söderut. Efter ett kaffestopp i Örkelljunga landade jag i Lund framåt 5. Det var lite rörigt i centrum med en massa studentflak och folk överallt. Jag plockade upp Suz på Centralstationen och vi for hem till henne för att lasta av alla grejer.
När det var klart åkte vi till Johan där vi tillbringade kvällen med pepp, packning av goodie-bags (till Suz lag), pizza, och till efterrätt blev det fikabröd från Väderstad Centralkonditori.
Lördagen började med en rejäl frukost-buffé på Grand Hotel, sen hem för att göra sig i ordning och vidare in till Malmö.
På plats vid Gamla IP var det samling för alla CKR-löpare innan start.
Stora delar av Suz välgörenhetslag (bild stulen från Suz Instagram)

Efter uppvärmning var det dags att placera sig i startfållan och jag återanvände taktiken från Göteborgsvarvet där jag stod längst bak i min startgrupp och sölade fram till startlinjen för att släppa iväg lite folk så det blir lite glesare. Nu visade det sig att den taktiken inte funkade nåt vidare här, så de 2 första kilometrarna fick jag springa lite långsammare än jag ville.
Pepp-skylt designad av Malena på Ebba Blom

Det viktigaste målet med tävlingen var som vanligt att slå Suz, men då hon verkar haft en bra vår med mycket löpning trodde jag knappt på det själv, så jag la mig på ett lagom tempo och landade på 55.24. Det andra delmålet var att gå under 55, och att jag inte klarade det skyller jag på trängseln i början.
Vid ca 2 km, ser fortfarande skapligt pigg ut...
 
Bansträckningen

Sur Simme och glad Suz (hon leder vår interna tävling med 3-2)

Efter väl förrättat värv fick vi varsin välfylld goodie-bag (som alltid när Suz håller i nåt) med mycket smått och gott. Än så länge har jag bara använt/avnjutit bönchipsen (till fotbollen i söndags) samt chiafrön och linfröoljan till frukostgröten.
Efter loppet tog sig ett rejält gäng till Kao´s för lite after-run, god mat, gott att dricka och trevligt sällskap. Mätta och glada tog vi oss tillbaka till Lund för uppiffning och lite soffhäng med film, "The heat", en förvånansvärt rolig film.


Söndagen bjöd på en rejäl frulle "hemma" och efter det bar det av till Actic Delfinen där jag för första gången i mitt liv provade på yoga. Det var mycket tuffare än jag trodde, ännu en fördom kom på skam...
Yoga-gruppen (bild stulen från Suz Instagram).

En mycket trevlig helg med mycket trevligt sällskap till ända, nu är det bara att boka in nästa Malmö-mil!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gött sprunget Kusimon! :) tokigt bara att rutten ändrats från förra året... Håll ögonen öppna till nästa år vart språnget går så att vi kan få upp en skylt på lite bättre avstånd från spåret! ;)

/Malena