fredag 25 oktober 2013

En vanlig dag på jobbet...

I morse när jag kom till jobbet var det upplåst och det lyste i foajén, vilket skulle betyda att någon var för mig... Lite märkligt då parkeringen gapade tom.
Hur som helst dök Axel upp efter en stund, det var han som hade varit och tänt, och sen han hade bestämt med KC att han skulle lämna sin bil på hans bilverkstad för reparation och sen cykla tillbaka till jobbet.
Nu tyckte Axel att det var lite för långt att cykla så han frågade mig om jag kunde följa med så han kunde åka tillbaka till jobbet med mig.
"Inga problem", sa jag givetvis, "vet du var han håller till?".
Jodå, Axel visste minsann var KC höll till, bara för mig att hänga på.
Iväg bar det och rätt vad det var hittade Axel en liten avtagsväg som slutade vid en liten nedsläckt gård. Vi lämnade bilen och åkte tillbaka till jobbet.
Nu visade det sig att Axel inte alls visste var KC höll till för när han ringde dit och stämde av stod inte alls bilen hos honom, men KC förstod var den var och skulle hämta den lite senare.
Framåt förmiddagen fick Axel telefonsamtal från polisen som försiktigt undrade om han hade en vit Opel, och visst, det stämde... Då undrade polisen om den var stulen, eftersom de fått påringning från en herre strax utanför Väderstad om att nån hade kommit i gryningen och lämnat en vit Opel på deras gård och försvunnit som en avlöning...
Jag antar att Axel och jag såg rätt skumma ut i mörkret, haha...

1 kommentar:

Suzan sa...

Hahaha, vad roligt...

Men varför var det tänt på morgonen?