tisdag 5 mars 2013

Affär?

Efter mycket om och men fick jag tag i Ingemar, ägaren till Forden, och visst kunde bilen vara till salu...
Vi sammanstrålade vid logen ute i Stenkilsvarv för att gemensamt kolla läget och nu är det nog så att bilen är till salu. Jag fiskade lite efter hur mycket han ville ha, men priset var nog inte så viktigt för honom, däremot verkade han rätt angelägen om att bilen skulle komma i händerna på nån som var intresserad och kunde få ut den i trafik (jag slog på den och såg at den inte varit i trafik sen 2003).
Det visade sig att hans far hade köpt den ny 1969 och när han gick bort hade Ingemar köpt loss den för en spottstyver och jag fick uppfattningen att det var ungefär samma peng han hade vill ha för bilen nu.
Jag påtalade mitt intresse, men han ville inte sälja bilen förrän det hade konstaterats att motorn gick runt, så jag fick nycklarna så att jag vid tillfälle kunde åka ut och kolla upp. För mig spelar det i och för sig ingen roll, men det kanske blir en prisdiskussion beroende på motorns status...
Vi får se i helgen, då jag förhoppnings får tillfälle att kolla upp detta!

Inga kommentarer: