söndag 9 december 2012

Äntligen hemma!

Ojojoj, nu är jag äntligen hemma efter ca 35 timmars resa... Allt klaffade (mer eller mindre) hela vägen från Labuan till Arlanda dit vi kom ca 10 på förmiddagen.
Väl där skulle det köpas tågbiljetter, men olyckligtvis var de två närmaste avgångarna fulla, så vi fick ta 12.23-tåget till Linköping. Vi lyxade till det med att ta första klass för första gången...
Tåget hann inte mycket mer än rulla ut från perrongen förrän det fick tekniska problem och vi blev stående ca 100m från Norrvikens station. Problemet bestod i att det frusit på bromsarna och tågföraren gick ut för att försöka fixa problemet. Det var tydligen inte gjort i en handvändning, så efter ca 1,5 timme fick vi informationen att vi skulle evakueras till ett annat tåg, ingen lätt uppgift med ca 35 kg packning...
Vårt tåg var i stort sett fullt, och det vi fick kliva på var lika fullt, så det blev ståplats till Centralen, så mycket för första klass...
Efter centralen blev det ledigt på ett par nödplatser som Richard och jag lade beslag på och resan kunde börja på allvar...
Vi landade slutligen i Linköping kl 18, 3 timmar och 15 minuter försenade, men som tur är har jag snälla föräldrar kom de och hämtade oss där.
Vi skjutsade hem Richard till Mantorp där hans svärföräldrar var barnvakt och då Richards svärfar och min mamma är kusiner blev vi kvar en stund...
På vägen hem från Mantorp stannade vi till vid Ö-sson så jag fick bunkra lite, och slutligen var jag hemma ca 20.
En låååååååååååång resa var till ända!
Borta bra, men hemma bäst!

1 kommentar:

Familjeniguildford sa...

Jag tror man skulle föra lite statistik på när förseningar inträffar. Jag kan se ett mönster. Det är i regel sista biten... Den regeln har iof börjat sedan vi flyttat till England och kör M25 sista timman...