lördag 31 mars 2012

Lägesrapport från H29

Dagen började med sovmorgon... Inte dumt att vakna sent, omringad av katterna.
Efter frukost och en kopp kaffe i sällskap med Thåström (oj, vad bra han är...), i detta fallet förmiddagskaffe var det så dags att sätta lite fart och bocka av dagens "måsten", varav det viktigaste var att städa...
Till att börja med blev det lite tvättstuga och där nånstans tyckte jag Chevan ropade till mig att få bli luftad. Och eftersom jag inte har nån självdisciplin blev det givetvis så...
Först en sväng till ÖoB för införskaffande av lite flyttlådor, sen vidare till M-Blommor för att komplettera växt- och krukbeståndet (det har sinat de senaste två månaderna). På M-Blommor sprang jag på Anna, som jag inte träffat på år och dar, så det tog ju rätt lång tid innan jag kom därifrån... Det var ju ett och annat som skulle redas ut.
På vägen hem kom jag på att jag lovat brorsans kompis Micke att komma förbi nån dag och visa Chevan, så det blev en avstickare till Borenshult. Efter att jag förklarat bilens förträfflighet tog vi en provtur, och Micke blev eld och lågor, "Nu blir det Blocket" sa han...
På väg hem från Borenshult ligger Dockan, och där bor min gode vän Tobbe. Och eftersom jag inte träffat honom på ett tag och dessutom började bli lite kaffesugen chansade jag på att han var hemma. Det var han och vi tog en kopp på altanen i den goa vårsolen.
Väl hemkommen blev det ytterligare ett par varv i tvättstugan, och homestaging med de nyinköpta inredningsdetaljerna.
Och rätt vad det var så var det kväll... Och en kebab till kvällsmat (jodå, Hasse fick sin beskärda del) och till det en sval, välsmakande öl, och nu är det soffläge ihop med en film.

Och städningen då...?
Nja, den kan jag alltid ta imorgon...

1 kommentar:

Familjeniguildford sa...

Låter som en av mina dagar :)