fredag 28 oktober 2011

Vinterdäck

Jag tänkte för en gångs skull vara ute i god tid med att få på vinterdäcken... Så i lördags plockade jag fram dom för att byta. Problemet är bara att senast däcken var av var det på verkstad och nu var de åtdragna med maskin, och det betyder att de sitter lite hårdare än vad jag skulle dragit dom själv.
Hur som, jag gav mig på det och kände att muttrarna satt som berget och vid första seriösa försöket slant jag och rundade av muttern. Det var bara att lägga ner.
Så härom dagen tog jag in bilen i verkstan på jobbet för att nyttja den maskinen vi har där, och det gick bra, jag lossade alla muttrar för att sedan dra dom med handkraft.
Och eftersom muttrarna var lite dåliga blev det en sväng till Mekonomen för att köpa nya fräscha, och givetvis fanns det bara 15 muttrar på lager och jag som behövde 15, typiskt...
Jag får nog inte på vinterdäcken tidigare i år om det ska fortsätta jävlas såhär...

Inga kommentarer: