måndag 7 mars 2011

Rapport från Krassbäck

Idag har jag varit stugvärd i skidklubbens stuga i Krassbäck. Förutsättningarna var lysande, +4°, strålande sol, dock en bitande vind...
När jag kom dit kom Sven just tillbaka efter att ha kört upp lite fräcsha spår.
Sen började det... Det kom folk i en strid ström, både för att låna grejer och även för att fika. Mellan tio och halv ett fick jag inte sitta en minut. Efter halv ett lugnade det ner sig, och det var tur då Dannie kom med sin son för att prova på lite skidåkning, sonen alltså, inte Dannie...
Gossen körde två varv runt gärdet, inte alls dåligt för en sex-åring.
Klockan tre var det så dags att slå igen och summera. Jag lånade ut ca 25 skidutrustningar, och sen tror jag det var ytterligare nåt 40-tal personer som var där och åkte, varav många kom in en stund för lite fika och värme.

Inga kommentarer: