lördag 3 juli 2010

22 timmars resa

Framme i Kuantan efter ytterligare en lång och obekväm flygresa med tillhörande bilresa i ca 4 timmar för att komma till Kuantan.
På planet mellan Amsterdam och Kuala Lumpur hade jag efter mycket om och men fått en gång-plats, jag hatar att sitta innanför nån och inte komma ut, och värst är det om man hamnar i mitten, det är liksom ett ingenmansland där det konstant är kamp om båda armstöden.

I sätet bredvid satt en holländsk tjej i 15-årsåldern med sin pappa på andra sidan. Hon frågade artigt om jag hade kust att byta med hennes mamma så att familjen fick sitta ihop. Jag frågade vad hon hade för plats och det visar sig givetvis att hon har en mittenplats. Nä, tyvärr sa jag, om jag sitter i mitten kommer jag inte få en enda minuts sömn, så jag sitter kvar. Det är ju så att KLM som jag oftast flyger med har dimensionerat avstånden mellan säten efter dvärgar, vilket betyder att jag hur jag än sitter har knäna i sätet framför, och det är ju oerhört obekvämt.
Nu fick jag sitta och känna mig som en dålig människa hela vägen ner, i alla fall de stunderna jag var vaken…

Inga kommentarer: