torsdag 10 december 2009

10/12, hemkomst

Framme på flygplatsen var det ca 200 meter kö bara för att komma in i avgångshallen. Efter en halvtimme blev vi framvinkade och fick gå i gräddfilen bland alla andra med business-biljetter.Checkade in och väntade, och denna gång var flyget ca 35 minuter sent.
Vi såg en kille som checkade in med en megafon som handbagage, det såg lite konstigt ut, mnen jag tänkte inte mer på det…
Vid bytet i Istanbul handlade vi lite tax-free och hade ingen brådska då flyget var drygt en timme sent iväg.
Väl framme vid bagagebandet på Arlanda kom det bara ut en massa dunkar med vatten, det var väl en massa muslimer som varit på vallfärd och tagit med sig heligt vatten.
Eftersom det bar akom vattendunkar och inga väskor drog megafon-mannen igång nåt som liknade en mässa och när han pratat i ca 5-7 minuter började alla jubla och krama om varandra…
Så småningom kom det lite väskor och Kenneth fick sin, men min kom inte… Det är så TYPISKT! Andra gången i rad jag inte fått med mig bagaget hem…
Jag röstar för att vi åker med nåt annat bolag än Turkish nästa gång…

Inga kommentarer: