torsdag 3 september 2009

Snabblim...

...är verkligen snabbt!
Jag skulle limma ihop ett litet vred som gått sönder. Jag läste på lim-flaskan att man skulle vara försiktig då det snabbt kunde limma ihop både hud och ögon.
-Sååå fort går det väl inte, tänkte jag lite, skulle det visa sig, övermodigt.
Jag applicerade Loctite 406 (med facit i hand både för mycket och utan precision) och innan jag visste ordet av hade jag limmat fast en vredbit mellan tummen och pekfinger på varje hand...
Som tur var hade jag inte rengjort fingrar och utsida av vredet särskilt noga, så jag kunde ta mig loss...



Och vad lär vi oss av detta? Jo, nu vet vi att snabblim verkligen är SNABBT!

2 kommentarer:

Ozzys mor sa...

och varmt va? jag limmade mig själv och kläderna när jag skulle fästa lite grejer i Ozzys cykelhjälm. Fast det var iof nåt liknande från Biltema.

Lena sa...

haha :)