måndag 11 maj 2009

Initiering

I fredags var det dags för mig att för första gången visa upp sig som ideell kraft i Solfjädern, jag har blivit ombedd att hjälpa till på ett hörn, jag som inte har haft nåt med innebandy att göra på många, många år. Jag spelade ju i och för sig lite ihop med brorsan i hans eminenta Korp-lag, ITBF Hycop, men där togs väl inga större segrar. Å andra sidan gällde det bara att vinna över det andra Hycop-laget i derbyt, sen fick resten gå som det ville...
Tillbaka till fredagen... Det började med ett möte i sporthallen där det var säsongsavslutning för ungdomsledarna och det skulle även fördelas lite träningstider inför nästa säsong. Detta var lite knivigt då alla vill ha samma tider...
När vi inte kom längre där svidade vi om till träningskläder och det var dags för lite innebandy. När jag plockade fram min gamla Canadian Oval Shape-klubba (från sent 1900-tal) drogs det på en del smilband. Spelet gick väl sådär, jag kände mig rejält ringrostig, men det började släppa framåt slutet... Det blev en timmes tufft spel och jag hamnade mestadels som back.
Jag blev även recenserad för mina insatser:
"Simon - ny som match- och lokalansvarig, han visade upp sig både framför datorn och på innebandyplanen. Var han gjorde sig bäst? Det ligger i betraktarens ögon."
Efter dusch och allmän tillpiffning bar det iväg till Wetternmagasinet för att avsluta en trevlig kväll i trevligt sällskap.

Inga kommentarer: