onsdag 11 februari 2009

Jag har fått paket...

Det skulle hämtas på Pressbyrån vid Stora Torget. Så bra, tänkte jag och räknade med att få lite annat gjort och tänkte ta det i samma veva. Byta batteri i klockan, gå på apoteket, åka vidare ut till Mekonomen och sen till Maxi och handla lite...
Det började bra, med en parkeringsplats rakt utanför apoteket och jag fick gjort vad jag skulle. Då kom jag på att min svägerska fortfarande inte fått sin födelsedagspresent, så jag gick in på Cityhuset och slog en lov, kanske kunde jag hitta på nåt bra där, men kom snart ut utan att ha hittat nån present...
Jag hoppar in i bilen och kör ut mot Väster när jag kommer på att jag glömde lämna in klockan... Helt om i rondellen och in på parkeringen vid gamla Posten.
Efter urmakaren tog jag återigen sikte på Mekonomen för att få mitt ärende uträttat och sen vidare till Maxi...
När jag kommer hem går det upp för mig... Inget paket! Det var ju det som drog igång hela touren runt stan...
Får väl ta det på torsdag om jag kommer ihåg, ska ju ändå ner på stan då...

Inga kommentarer: