måndag 21 juli 2008

Den sista färden...

När jag fyllde 12 år fick jag en cykel, en sprillans ny silverfärgad REX med 5 växlar och bockstyre, vilken höjdarcykel det var...

Den har jag haft mycket nytta och roligt med.

Till exempel att ta sig till och från träningen i Medevi, vinglandes hem från nån fest (kanske inte vid 12 års ålder, men ändå...), slagit rekord på rekord i bakhjulsåkande, till och från kompisar (när jag var liten skjutsade inte föräldrar jämt, ville man nånstans fick man ta sig dit bäst man kunde. Inget curlande här, inte...) etc, etc...

De senaste 10 åren har den hängt i taket på farsans garage och nu har han tröttnat på att behöva flytta den så fort han ska ha nåt, så han och morsan tog den på en sista färd, upp till tippen och den sista vilan...

...men den har tjänat mig väl...

Inga kommentarer: