torsdag 1 maj 2008

Godegårds Marken

Det började som vanligt med ett telefonsamtal ett par veckor i förväg. I andra änden satt Gunnar och försökte rekonstruera förra årets succe-lag vad det gäller parkeringsvakter på Godegårds Marken. Som rutinerad Marken-jobbare var det inget tvivel om att säga ja, nåt strå måste man väl ändå dra till stacken.
På plats vid Hällaparkeringen kl 9.00 (en halvtimme före utsatt tid, man vill hinna med en kopp kaffe innan jobbet drar igång) började medarbetarna trilla in, det var Lisbeth och Janne, KG och Spiken. Gunnar och Ingvar var givetvis redan där. Lite senare för att täcka upp den västa anstormningen blev vi förstärkta med Jörgen, Märta, Anton och Kaj.

Arbetsuppgifterna fördelades och sedan var det bara att avvakta att folk skulle komma. Det dröjde nog till ca 10.30 innan vi parkerade första bilen och sen trillade dom in i en strid ström, men då allt var minutiöst förberett var det aldrig några problem, när det började bli fullt på vänstersidan bytte vi bara till den andra och trafiken flöt på bra.

Vid ett-tiden gick jag bort mot marknadsområdet för att inkassera min belöning, ett mål mat och efter en snabb lov över området, hittade inget att handla förutom ett halvkilo marknadskarameller, gick jag tillbaka till parkeringen bara för att finna parkeringsaktiviteterna avslutade.

Summa sumarum, detta var nog som dom brukar säga 'the best games ever', bara glada marknadsbesökare och medarbetare. Jag tror aldrig jag skrattat så mycket under ett arbetspass på Marken som denna gång.

Stannade i Nykyrka och tvättade bilen på vägen hem och sen en sväng förbi Johan i Lemunda för en kopp kaffe...