tisdag 8 januari 2008

Värmen på jobbet, forts...

Nu har jag fått värme på mitt kontor också...
Det började med att det var kallt som satan när jag kom till jobbet förra veckan och fick tag i en kupévärmare som jag kopplade in. Givetvis var det denna lilla extra effekt som gjorde att proppen gick och jag släckte ner hela konstruktionsavdelningen...
Ner i källaren för att byta propp, men då elektrikern var mitt uppe i sitt jobb att byta proppskåp gick det inte att reda ut vilken som var trasig, så vi fick ringa in honom. Det ville sig inte riktigt då han var ledig i mellandagarna, så hans chef fick komma istället.
Efter lite detektivarbete hittade elektriker-chefen rätt propp och kom dessutom på att våra element redan var inkopplade, men att ordinarie elektrikern bara hade glömt stoppa i säkringen...
Så hade elektrikern gjort sitt jobb och inte tänkt på julklapparna de sista dagarna innan jul hade detta aldrig hänt...

Inga kommentarer: