lördag 3 november 2007

40-årsfest med fotboll




















Stiva, den alltid lika pålitlige fixaren hade dragit ihop ett surprisparty för Fjompen som fyllt 40. Vi samlades i Medevi vid 2-hugget och en mycket förvånad Fjompen anlände med resten av "Hammars-folket" strax efter, det mycket snack och många glada miner.
Vi svidade om till fotbollskläder och spelade en match nord mot syd, där gränsen drogs vid Nykyrka. Nordlaget vann till slut matchen, efter 3-3 vid full tid lyckades Nord få in en balja i sudden...
Efter matchen blev det det vanliga tugget i omklädningsrummet och bastun. När alla var klara där bjöd Lolle på en frågesport, man skulle namnge 20 spelare från -86 utifån Lolles filmisar. Det var ingen lätt uppgift för oss "unga", medan de äldre hade det lite enklare...
Kl 7 kom bilarna för att ta oss till Motala och "Köket" på Vinterghatan för att inta en buffé. Det var gott och trevligt och vi kom inte därifrån förrän halv 12 och då tyckte jag att jag lika gärna kunde åka hem och lägga mig istället för att gå på Harrys och dra ett par sena öl.
Detta beslut var jag nöjd med när jag relativt pigg vaknade på söndagmorgonen.

Bilder kommer så småningom, kan inte bara kasta upp dem i cyberrymden, måste censurera lite innan...

Inga kommentarer: