onsdag 30 maj 2007

Fotboll...

Det började med ett mess från Stiva " Träning Hjärnevallen onsdag kl.18." Träning på gång. Det blev till att packa fotbollsbagen och åka till träningen, för första gången på 3 år.
Väl där mötte Stiva och bröderna Almén, även kallade "Bröderna Rabarber"... Vi väntade till 10 över 6 och då kom Ove... Vi svidade om och gick ut på plan, det kändes lite ovant, som en kalv på grönbete ungefär. Vi slog lite inlägg och tränade skott, och Peter sträckte sig givetvis i vaden (igen)... På grund av den skrala uppslutningen blev jag uttagen till Oldboys-matchen på Kristi Himmelfärdsdag, då Medevi skulle möta Boren.
Matchdagen kom och jag åkte upp till Medevi och parkeringen var helt full, jag tror inte jag sett så mycket bilar där samtidigt förut... Det kan ju bero på att DGIF och Fornåsa spelade sin match före oss. Väl ute på plan insåg jag att jag var yngst på plan, jag tror jag spelade på dispens... Det var en tuff match i högt tempo (för en del...) och matchen slutade oavgjort, 0-0. Ett helt OK resultat i första omgången, men nu är det bara vinst som gäller i resterande matcher för att få spela finalen på midsommardagen. Tyvärr kan jag inte vara med de två nästkommande gruppspelsmatcherna, men jag hoppas att grabbarna fixar det iallafall. Jag får återkomma i frågan.
Hur som, det var trevligt att få uppleva tugget i omklädningsrummet igen, det var ju ett tag sen...

Inga kommentarer: